En de sneeuw is weer weg! - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Nanoek Tokkie - WaarBenJij.nu En de sneeuw is weer weg! - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Nanoek Tokkie - WaarBenJij.nu

En de sneeuw is weer weg!

Door: Nanoek

Blijf op de hoogte en volg Nanoek

21 Oktober 2012 | Zweden, Järvsand

Paar daagjes even niks geschreven, maar zo is het natuurlijk ook leuker!
Ben er nu alweer bijna 2 weken, tijd gaat echt té snel!

Donderdag wilde de gast die er was nog even filmen aan de trail, dus ging ik met Richard mee op de quad, was wel weer even leuk na een week!
Vrijdag is Claudia die gast weg gaan brengen en heeft 'de volgende' mee terug genomen. Al is het niet echt een gast, maar 'gewoon Jeroen' ;)
Die komt hier nu voor 3 weken werkvakantie. Dit is zijn 10e x dat hij er is, dus hij kent alle hondjes en weet wel hoe het gaat hier, dus dat is handig!
Het weekend hebben de hondjes verder even stil gestaan, of nou ja, ze zijn wel in de speelweide geweest natuurlijk, maar niet getraind. Het heeft wel gevroren, dus de buitenkraan bij de honden deed het al niet meer en de waterbakken hadden ook niet erg veel nut meer dus die hebben we er maar even uitgehaald.

Zoals de titel vermeld is de sneeuw alweer weg! Vanmorgen kwam er nog een beetje verdwaalde sneeuw uit de lucht vallen, maar deze week wordt er niet veel meer verwacht. Vanaf volgende week maandag/dinsdag wordt het -5 tot -10 en dan komt er ook weer sneeuw. Niet veel, maar het is niet nat en het vriest dus het zal beter blijven liggen dan afgelopen keer!

De puppy's zijn ook zoooo leuk! Ze zijn nou meer wakker (helaas dus ook om 8 uur 's ochtends al.... Als ik mag uitslapen....) en spelen ook veel meer. We hebben nu overdag de deur naar de buitenkennel openstaan voor ze zodat ze ook leuk buiten kunnen spelen.

Ik ben begonnen met Zweeds leren, het is echt een moeilijke taal! Je spreekt het zo anders uit dan dat je het schrijft, ze leggen de klemtonen totaal anders dan dat nederlanders dat zouden doen..

Eigenlijk zou Claudia gisteren met nog een paar het eland verder gaan slachten, maar dat ging niet door dus dat gaat nou een andere x gebeuren..

Ondanks dat ik echt helemaal dubbel lig met Claudia en Richard mis ik toch m'n familie en vriendinnetjes wel. Niet dat ik heimwee heb ofzo hoor, helemaal niet! Wil hier nooooooooooit meer weg, maar gewoon het gezellig 's avonds samen op de bank zitten filmpje kijken enzo. Dat doe je toch iets minder snel in je eentje! Al was het gisteravond ook wel erg gezellig met Claudia, Richard en Jeroen :)

Niet te vergeten; Bella was afgelopen vrijdag 3 jaar geworden! ik had helaas geen feestmutsje voor d'r, dus heb ik d'r maar mijn muts even opgezet voor de foto!

Nou, dit was het weer voor nu! Morgen gaan we weer beginnen met trainen, heb er zin in!

Xxx

Nanoek

Mijn naam is Nanoek en ik ben 4e jaars studente aan de MBO Dierverzorgingsopleiding met specialisatie Wildlife aan AOC De Groene Welle te Zwolle. Voor mijn opleiding ben ik in augustus dit jaar (2012) een maand naar Zweden geweest. Hier heb ik stage gelopen bij Siberian Adventures in Strömsund, een bedrijf met (toen) 55 siberische husky's waarmee ze in de winter activiteiten doen zoals sledetochten enz. Omdat dit natuurlijk niet in de zomer kan heb ik dat dus niet gedaan, wat ik wel heel graag wilde. Na overleg met school had ik opnieuw een ticket geboekt om op 9 oktober weer naar Zweden te vliegen, dit keer blijf ik 3 maanden! Op deze manier maak ik het trainen mee op de quad en natuurlijk de activiteiten zelf op de slee. Via dit dagboek wil ik iedereen op de hoogte houden over mijn avonturen.. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Actief sinds 13 Okt. 2012