Top dag! - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Nanoek Tokkie - WaarBenJij.nu Top dag! - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Nanoek Tokkie - WaarBenJij.nu

Top dag!

Door: Nanoek

Blijf op de hoogte en volg Nanoek

22 Oktober 2012 | Zweden, Järvsand

Hallooo!

Vandaag weer een lekker dagje trainen gehad. Voor het eerst 8km gelopen met de honden (of nou ja, de honden gelopen, ik op de quad gezeten...). En het ging super goed! Normaal maken we na 2km een lus en gaan we terug, maar nu gingen we dan natuurlijk nog 2 km verder en gingen we dus na de 4km een lus maken en terug. We hadden verwacht dat de honden moeite zouden hebben om dus niet die eerste lus te pakken maar door te gaan! Maar dat ging juist heel goed. Echt 4 top trainingen gehad, ze waren ook niet overdreven moe nadat ze 3 dagen rust hebben gehad en dan toch ineens 8 km moeten lopen.. Dus als het zo blijft zullen we snel overgaan naar de 15 km!

Ook gaat Thunder het steeds beter doen, zij is van haarzelf al een wat schuwe hond, voornamelijk naar vreemde mensen. Zodra ze je kent kom je niet van d'r af hoor, maar daarvoor.. Zo dus ook met de harnassen, lijnen en quad... Ze vond het helemaal niks! Wilde niet uit d'r nachthok, kennel of wat dan ook komen. Stond te schreeuwen als een gek met d'r staart tussen d'r benen. Maar ze stond eerst ook heel dicht op de quad, dus dan hoort ze al die rammelende geluiden natuurlijk. Dus toen hebben we d'r vorige week veel verder naar voren geplaatst en sindsdien gaat het eigenlijk goed! In het begin nog wat onwennig, en komt nog steeds niet graag de kennel uit om ingespannen te worden, maar op het moment dat ze een paar meter heeft gelopen gaat ze er voor. Dus dat is heel fijn!

Hebben ook meerdere grappige momenten gehad vandaag. Richard en Jeroen gingen samen op de quad, Richard ging al stukje vooruit met de honden en Jeroen rende er dan ff achteraan, maar het ging hem iets te snel, dus hij sprong achterstevoren op die quad! Dus toen zaten ze rug tegen rug. Zag er heeeeel grappig uit!

Ook ik maakte even een blundertje. Toen ik met Richard mee ging, moest ik even de quad op de rem houden zodat Richard hem los kon maken. Hij zegt tegen mij 'houd de rem in gedrukt' en hij laat de handrem los dus ik neem die over, Richard koppelt hem los en ik schiet zo vooruit met die quad door die trekkende honden natuurlijk! Richard er achter aan. Dus ik 'wat gebeurd er? Wat gebeurd er?' Richard; 'Je gaat vooruit'. Ik; 'ja, dat merk ik, maar waarom???' Richard; 'omdat je de voetrem niet in drukt'. ik: O..... Oeps? '
Haha, ik kwam echt niet meer bij! Voelde me zoooooo stom.. ik weet dondersgoed dat er een voetrem op dat ding zit en toch!

Claudia was de avond weg dus ik heb gekookt voor Richard, Jeroen en Jay (zoon van Claudia en Richard) en het scheen heel lekker te zijn! (Mocht dierverzorging niks worden...???)

Ik lig nu lekker met m'n lieve Bella in bedje en ga zo slapen! Morgen weer trainen, hopen dat het morgen wel droog blijft... Wordt zo'n modderbende anders!

Liefs, xxx!

Nanoek

Mijn naam is Nanoek en ik ben 4e jaars studente aan de MBO Dierverzorgingsopleiding met specialisatie Wildlife aan AOC De Groene Welle te Zwolle. Voor mijn opleiding ben ik in augustus dit jaar (2012) een maand naar Zweden geweest. Hier heb ik stage gelopen bij Siberian Adventures in Strömsund, een bedrijf met (toen) 55 siberische husky's waarmee ze in de winter activiteiten doen zoals sledetochten enz. Omdat dit natuurlijk niet in de zomer kan heb ik dat dus niet gedaan, wat ik wel heel graag wilde. Na overleg met school had ik opnieuw een ticket geboekt om op 9 oktober weer naar Zweden te vliegen, dit keer blijf ik 3 maanden! Op deze manier maak ik het trainen mee op de quad en natuurlijk de activiteiten zelf op de slee. Via dit dagboek wil ik iedereen op de hoogte houden over mijn avonturen.. Ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Actief sinds 13 Okt. 2012